Hvorfor er du her?


Først når du har helt styr på dit why, dit formål med virksomheden, er du klar til at designe din strategi!

Jeg hjælper erhvervsledere til en stærk og innovativ virksomhed ved at stille de rigtige spørgsmål og hjælpe med formulering af strategien.Martha Voss, Erhvervsdesign NENUC

Så kort kan jeg beskrive de forløbne to års erfaringer som selvstændig konsulent, en lang rejse gennem afprøvning af forskellige muligheder af både jobmæssig og formuleringsmæssig karakter. Forsøg på hurtige løsninger med smarte planer fortabte sig i støj fra forskellige interesser, så jeg til sidst også selv var forvirret over hvad det egentligt var jeg lavede. Lige præcis der er forklaringen på min udfordring:

Jeg koncentrerede mig hele tiden om, hvad jeg lavede, og ikke hvorfor! Altså hvad er mit formål med virksomheden, mit bidrag til fremtiden?

Med en lang baggrund som underviser har jeg erfaret, at det bedste resultat kommer, når underviseren har lærte de studerende at lære selv. Give dem redskaberne til selv at videreudvikle sig selv eller sin virksomhed. Og det starter med hvorfor. Ikke med hvad du vil og hvordan du gør det. For den køber folk ikke. Se mere i Simon Sinek’s TED-talk her nedenfor.

About the author

Agronom, diplomleder og innovationsguide.
Inspirerer og udfordrer til udvikling.
Arbejder for et aktivt erhvervs- og foreningsliv i lokalsamfund og landdistrikter.